Proč optimalizovat? Protože vám to pomůže obstát se vztyčenou hlavou ve stále složitějším konkurenčním prostředí. Optimalizace nákladů obsahuje nástroje, které mají za úkol zvýšit váš zisk a lépe využít vynakládané prostředky

Myslete do budoucna

Společnosti v dnešní době často hledají nové způsoby, jak se dají snížit firemní náklady. Existují dvě hlavní strategie:

Zdá se vám to na hlavu postavené? Jak máte snižovat náklady, když budete utrácet? Skutečností ale zůstává, že o něco vyšší výdaje dnes mohou firmě ušteřit do budoucna mnoho prostředků. Pokud společnost dokáže vhodně realizovat na strategické i taktické úrovni, může podpořit podnikové iniciativy vedoucí k požadovaným výsledkům, vyšší konkurenceschopnosti a lepší výkonnosti

5 tipů, jak zabránit plýtvání i do budoucna 

1. Informační systém 

Není žádným tajemstvím, že množství informací roste závratně rychle. Zatímco informační systémy záplavu dat zvládají, lidé jsou na tom podstatně hůře. Pokud chcete reagovat včas na podněty svých zákazníků, dopřejte svým zaměstnancům včas podklady pro kvalifikovaná rozhodnutí. Konkurence je veliká, buďte vy tím, kdo je krok napřed.

2. Videokonference

Spočítali jste si někdy, kolik vás stojí celofiremní porady, kam se sjíždíte z poboček po celé republice? Benzin, noclehy, pronájem konferenčních místností i čas strávený na cestě. Tohle všechno jde z vaší pokladny. Začněte kvalitně komunikovat s klienty i se zaměstnanci na dálku. Využívejte svůj čas i firemní prostředky efektivně. Pořiďte si videokonference.

3. Snižování nákladů na tisk

Dnešní multifunkční zařízení jsou středobodem mnoha kanceláří. Umožňují tisknout, skenovat, kopírovat i zasílat faxy. Navíc kromě pokročilých funkcí šetří i místo v kanceláři, protože moderní designy jsou velmi kompaktní, přičemž snižují provozní náklady a maximalizují dobu provozu stroje. Ovládání je velmi jednoduché a intuitivní prostřednictvím barevného dotykového displeje. Uživatelé jistě ocení pokročilé funkce typu zabezpečený tisk, šifrování dat či digitální podpisy uživatele. Přídavný software také umožňuje zavést pořádek na základě pravidel sestavených snadno podle uživatelských pracovních postupů.

4. Elektronická evidence dokumentů

Podle studie společnosti Gartner věnují zaměstnanci denně zhruba 50 minut ze své pracovní doby tomu, že někde v šanonech vyhledávají různé dokumenty a podklady. Předcházejte tomu. Zaveďte přímou digitalizaci dokumentů do jednotlivých firemních workflow. Zaměstnanec naskenuje na obyčejném multifunkčním stroji papírový dokument a přímo na ovládacím panelu stroje zadá typ dokumentu a typ jeho dalšího zpracování (např. faktura a schválení faktury). Jde o velmi jednoduché řešení, které je použitelné snad pro každou společnost, a přitom je velmi efektivní.

5. Monitoring firemních vozidel

Provozovat ve firmě vozový park nese s sebou vedle právní odpovědnosti i celou řadu nemalých finančních nákladů. K dosažení potřebné míry efektivity je zcela nezbytné mít pokud možno co nejvíce informací. To vám přinese monitoring vozidel. Díky němu budete mít všechna vozidla vždy pod kontrolou. Nemluvě o tom, že do budoucna může být provoz i správa vašeho vozového parku mnohem jednodušší a především o mnoho levnější.  

Vysoká produktivita bez napnutého rozpočtu

Mnozí z nás se často soustředí na nepodstatné věci a virtuální hodnoty, zatímco skutečné nám protéká mezi prsty. Přijdeme na to vždy, až když dostaneme nějaký silný impulz, nezřídka nepříjemného charakteru.  Zodpovídat za společnost může být často boj s omezenými zdroji a napnutými rozpočty i termíny.

Upřednostňujte metody úspory nákladů, které vaší firmě nejvíce pomohou, a sledujte růst svého zisku. S jakýmikolv dotazy nás kontaktujte.